Merhaba,

Arama motorlarının derinliklerinde birçok blog yazarı var Bozcaada hakkında yazan.
İstedim ki onları bir yerde toplayayım, www.bozcaada.info sitesinden alacağım güçle onları hedef ziyaretçilere daha görünür, tecrübelerini daha paylaşılır kılayım.
Elbette eksik henüz. Ama sizlerin de yardımıyla Bozcaada üzerine yazıları olan blogları buraya eklemeye devam edeceğim.
Bozcaada ile ilgili varsa sizin veya bildiğiniz bir bloğu eklemek için BLOG EKLE bölümünden yararlanabilirsiniz.

Perşembe, Haziran 12, 2008

İncik Boncuk

Bozcaada

19 mayısın pazartesiye denk gelmesi sayesinde 3 günlük küçük bir gezi yapalım dedik, cuma akşamı Bozcaada'ya doğru yola çıktık. Gece olduğu için yolculuk biraz zor oldu, ama sabah Geyikli iskelesine varınca denizin sakin görüntüsü bütün yorgunluğumuzu aldı, gezi heyecanıyla uykumuz açıldı.
.................
Yaklaşık 45 dakikalık feribot yolculuğundan sonra adaya vardık, ilk iş olarak Nazire teyze ve ailesinin işlettiği Aksoy pansiyona gidip mayolarımızı giyip ada plajlarına yola çıkmak oldu. Aylardan mayıs olmasına rağmen çok şanslıyız hava çok güzeldi, güneşliydi Bol bol fotoğraf çektik, adanın sokaklarında dolaştık, susadıkça Çınaraltı kahvesine gidip ev yapımı limonata içtik.
........................
Karpuz kapuğu 19 mayısta denize düşmüş müydü bilemiyorum, ama deniz sezonunu açtık. Bozcaada SIT alanı olduğu için işletmesi olan çok az plaj var. Eğer kendi özel aracınız varsa ve sadece dalıp çıkarım diyorsanız Akvaryum koyuna kesin gitmelisiniz. Ama yiyecek bir şeyler, soyunma kabini gibi hizmetler olsun istiyorsanız o zaman Ayazma plajını deneyin, ayaklarınız suyun içinde rahatlıkla yürüyebileceğiniz güzel kumlu bir sahili var.
.......................................
Akşam yemeği için sahildeki balık restoranlarını deneyebilirsiniz, Vahit'in kardeşinin işlettiği Faik'in yerinde balık ve ada mezelerinden yedik.

Ada Cafe'yi ve yemeklerini ısrarla tavsiye ediyorum; ada böreği,otlu börek, ahtapotlu mücver, zeytinyağlı gelincik, gelincik şerbeti... Biz 5 kişi oturduk, bir çok çeşit söyleyip az az hepsinin
tadına baktık. Ahtapotlu mücverin tadı damağımda kaldı. Dönüş yolunda bir de Tekirdağ köftesi yedik, 3 günde 1.5 kilo alıp geldim :)